Nejdřív si to zkusím prodat sám
Tuhle větu slýchám při komunikaci s prodávajícími klienty velmi často. "Nejdřív si to zkusím prodat sám a když neseženu kupce, tak to svěřím na prodej vám." Je velmi zvláštní, že takový postup přijde klientům zcela v pořádku. Zní logicky, zní reálně, takže co na tom hledat za mouchy, že? Pojďme si tuto větu zasadit do jiné situace. Třeba ve škole, u lékaře nebo advokáta...
"Paní učitelko, já to zkusím svoje dítě naučit sama a pokud mi to nepůjde, tak bych vám ho poslala do školy. Pane doktore, já si tu operaci srdce zkusím doma sama a když mi to nepůjde, tak bych zašla k vám. Pane advokáte, já se zkusím obhajovat sama a pokud se mi to nepovede, tak bych se vám ozvala." Podobných situací si jistě umíte představit spoustu.
Jak to udělat správně? Jak se vyvarovat nedobrého prvního dojmu? A je první dojem, který uděláte na kupujícího, opravdu tak důležitý?
Máte v zásadě dvě možnosti. Tou první je nastudovat si správné "realitní" postupy, zásady homestagingu a prezentace nemovitosti, k tomu trošku dovedností v online marketingu a pořádně si zmapovat aktuální trh, jeho nabídky a cenové hladiny. Pak už jen koupit dobrý foťák, zaplatit si propagaci na sociálních sítích a realitních serverech a najít si dostatek volného času na komunikaci s klienty. A druhá možnost? Najděte si někoho, kdo už to umí.
A jak poznáte, že vám jen neslibují modré z nebe a nakonec "skutek utek"?
Udělejte to stejně, jako když si vybíráte školu pro své dítě, lékaře nebo jakoukoliv jinou službu. Zeptejte se známých na doporučení, podívejte se na internet, co se o daném makléři dozvíte. Zjistěte si, jak aktuálně prezentuje své nemovitosti a svou práci. Je doma i na sociálních sítích? Je to důležité, protože kupující vaší nemovitosti na sociálních sítích jsou. Dejte si s makléřem osobní schůzku. V každém vztahu musí fungovat i ona těžko popsatelná "chemie" - bez ní to nejde a jinak než osobně to nezjistíte. Jaký udělal makléř první dojem, přišel včas, je čistě oblečený, mluví smysluplně a kultivovaně? Je to člověk, kterého chcete vídat při prodeji vaší nemovitosti? Zkrátka - je vám sympatický?
Nerozhodněte se pro prvního makléře, kterého potkáte. Vyberte si toho nejlepšího.